DE REGEN - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van JML Vestjens - WaarBenJij.nu DE REGEN - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van JML Vestjens - WaarBenJij.nu

DE REGEN

Door: Bekkerveld

Blijf op de hoogte en volg JML

04 Juli 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Na het eten is het beginnen te regenen en het is niet meer opgehouden. In het vliegtuig zag ik al dat de lucht melkachtig wit en mistig was. Dat de grijze lucht hing tot op de grond. Overal was het nat .De gaten en kuilen in het wegdek stonden vol water. De winkels waren nog dicht en op de verzopen schouders van de wegen haastten de mensen zich ik weet niet waar naartoe . Geen paraplus. Hier en daar een stuk plastik dat iemand om zich geslagen had.
Na de lunch is het vallende water beginnen te zingen en het is niet meer opgehouden. Het blijft heel monotoon doorgaan
Ligt het nu aan het geruis op de golfplaten of versterken deze alleen maar het gevoel dat het nooit meer zal ophouden. Dat het watergordijn nooit meer open zal gaan. In welk boek over Afrika heb ik dit eens gelezen? Wat het niet in het beroemde, droevige boek over de olifantenvanger in het oerwoud van Congo. Aan die beschrijving aan dat verhaal doet me dit geluid denken. Wel het was Congo en geen Ethiopie Ik kon me dat toen niet voorstellen. Of toch? Deze vallende regen roept het uitzichtloze in dit verhaal op.

  • 04 Juli 2012 - 12:59

    Mia Polak:

    ik zal je reis verslag volgen sucses

  • 04 Juli 2012 - 17:42

    Jan:

    Beste Jacques, goed om eindelijk van je te vernemen. En dan doe je dat direct in viervoud. De verhalen bieden een mooi inkijkje in de sfeer. Je mag ons wat regelmatiger op de hoogte houden. Groet uit een broeierige Veolia- expres Nijmegen- Roermond!

  • 04 Juli 2012 - 20:04

    Mariana:

    zoals altijd lees ik je verslagen weer met heel veel plezier....heerlijk.liefs

  • 06 Juli 2012 - 12:50

    Marie-Rose:

    Wat een goed idee om je reis zo te beschrijven. ik kreeg pas laat door dat de mails met "Bekkerveld' van jou waren. Ik volg ze nu aandachtig en ga ze stuk voor stuk doorlezen.
    hartelijke groet vanuit zonnig Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

DERDE REIS

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2012

37 MOSKEEEN

19 Juli 2012

Met Tafari naar de stad

19 Juli 2012

TELLEN IS LEUK

18 Juli 2012

Hoe heette het vluchtelingenkamp in Asossa?

06 Juli 2012

eerste morgen
JML

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 8394

Voorgaande reizen:

16 Juni 2012 - 17 Juli 2012

DERDE REIS

Landen bezocht: