ADDIS. Donderdag - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van JML Vestjens - WaarBenJij.nu ADDIS. Donderdag - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van JML Vestjens - WaarBenJij.nu

ADDIS. Donderdag

Door: Bekkerveld

Blijf op de hoogte en volg JML

04 Juli 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Het is schitterend zonnig weer. Als we vanmiddag door de stad rijden is het zonnig en levendig. Het doet me denken aan Parijs, de levendigheid en de kleuren als je dan weer wat beter kijkt dan denk je dat kan toch niet. Geen trottoirs. Geiten en mensen lopen er door elkaar . Geroeste golfplaten, kleine winkeltjes in alle mogelijke kleuren de afscheiding. En als je een beetje door je wimpers heen kijkt ziet het er feestelijk uit. Tegen een boom zitten mannen te praten kinderen spelen in een gat in e grond. Als ik in Heerlen door de stad loop denk ik wel eens werken mensen tegenwoordig nog wel, die gedachte komt hier ook bij me op.
Hoewel alles beweegt loopt, rijdt, flaneert, toetert, roept, steekt met takkenbossen op het hoofd de straat over. Al hebben ze overal zebrapaden, ze gebruiken ze anders. Stoplichten zie je niet of zelden. Tot nog toe heb ik geen ongeluk gezien, gelukkig overigens maar nee niet een . Het zou een uitdaging zijn hier te rijden. Maar gelukkig hoef ik dat niet en kan ik alleen rond gapen.
Gisteravond had ik Abba Raquel voor zijn rondrijden aan geboden mee uit te gaan eten. Ik denk dat we om zeven uur wegreden het was een beetje tegen schemeren en overal werden lichten en uurtjes aan gestoken. Er waren minder auto’s ,overal liepen jonge mensen op de randen van de straten. Druk en jong en kleurrijk Als je hier kijkt naar wat de mensen aan hebben zijn we in Nederland de variatie verloren. Het kan zo gek niet zijn of je ziet het. Doeken en lappen , hoofd doeken hoofdsluiers, hoofdlappen, gewone sluier sluiers en tulbanden, petten en hoeden , om het hoofd gebonden op het hoofd gestoken en met pinnen vast gezet. Jeans, rokken sarongs, mini kort en over de grond slepen , en al het mogelijke ertussenin.



Wat bijzonder is: er lijkt geen orde in te zitten, ieder doet het op zijn eigen manier . Ook zo iets als de oranje mode kleur van dit voorjaar kan ik hier niet ontdekken. Alle kleuren lijken hier op ieder moment in de mode .
Ik heb geprobeerd een indruk te geven. Het mislukt. Het is zo levendig warm ,ontspannen harmonisch . Zo ziet het uit.


  • 04 Juli 2012 - 20:14

    Gemma:

    Lieve Jacques,
    Dank voor dit prachtige verhaal. Maar je snapt wel dat ik meer wil weten.
    Hoe was b.v. dat vluchtelingenkamp? Of moet ik me voorstellen dat dit niet te beschrijven is? Te heftig?

    Laat ik dan maar vragen hoe het eten is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ethiopië, Addis Abeba

DERDE REIS

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2012

37 MOSKEEEN

19 Juli 2012

Met Tafari naar de stad

19 Juli 2012

TELLEN IS LEUK

18 Juli 2012

Hoe heette het vluchtelingenkamp in Asossa?

06 Juli 2012

eerste morgen
JML

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 8396

Voorgaande reizen:

16 Juni 2012 - 17 Juli 2012

DERDE REIS

Landen bezocht: